← Zpět

PMI ZÁSADY OCHRANY SOUKROMÍ PRO SPOTŘEBITELE

Ochranu soukromí bereme vážně. Tyto zásady ochrany soukromí Vás seznamují s tím, kdo jsme, jaké informace o Vás shromažďujeme a jak je zpracováváme. Pro více informací klikněte na “zjistěte více” v každé sekci.

Přečtěte si, prosím, také naše podmínky užívání vztahující se na službu, o kterou máte zájem. Poskytnou Vám více informací o našem podnikání a o případných omezeních.

Kdo jsme?

Jsme členem skupiny Philip Morris International. Údaje o naší společnosti (obchodní firma, adresa, atd.) jsou Vám poskytnuty zvlášť v okamžiku získání Vašich osobních údajů (či pro účely potvrzení tohoto získání), například v oznámení zobrazeném v aplikaci, na webových stránkách, v e-mailu či ve smlouvě, kde obsažen odkaz na tyto zásady.

Zjistěte více… 

PMI: Philip Morris International je přední mezinárodní skupinou tabákových společností , která se skládá z celé řady jednotlivých společností či „partnerů“.

PMI partneři: Každý člen skupiny společností Philip Morris International je označován jako „PMI partner“. Slovo „my“ (nebo „nás“ nebo „naše“) odkazuje na PMI partnera, který o Vás poprvé shromáždil údaje.

PMI produkt: znamená náš produkt nebo produkt jiného PMI partnera.

Jak o Vás shromažďujeme údaje?

Údaje o Vás získáváme různými způsoby:

Můžete nám je poskytnout přímo (např. vyplněním formuláře nebo během telefonátu s námi).

Vaše osobní údaje můžeme shromažďovat automaticky (např. když používáte PMI aplikaci nebo navštívíte PMI webové stránky).

Vaše údaje můžeme získat od třetích osob (např. veřejně přístupné informace na platformách sociálních médií jako je Facebook a Twitter).

V těchto zásadách označujeme všechny způsoby, kterými jste s námi v kontaktu jako „PMI touchpointy“. PMI touchpointy zahrnují jak fyzická kontaktní místa (např. maloobchodní provozovny nebo různé akce), tak digitální kontaktní místa (např. aplikace a webové stránky).

Zjistěte více… 

Vaše údaje můžeme získávat přímo od Vás především v případě, že:

se zapíšete do některé z našich členských databází (to můžete učinit např. osobně, prostřednictvím aplikace nebo online);

si zakoupíte PMI produkty nebo služby v maloobchodní provozovně;

si stáhnete nebo používáte digitální PMI touchpoint (např. aplikaci nebo webovou stránku);

nás kontaktujete prostřednictvím PMI touchpointu nebo emailem, na sociálních médiích nebo telefonicky;

si u nás zaregistrujete zařízení;

si předplatíte službu PMI panelový portál;

se zaregistrujete k odběru PMI tiskových zpráv, e-mailových novinek a upozornění nebo jiných marketingových oznámení;

se zúčastníte PMI průzkumů či (v případech právem dovolených) PMI soutěží nebopropagačních akcí; nebo

navštívíte akci pořádanou PMI partnerem.

Vaše údaje můžeme shromažďovat automaticky, obvykle pokud:

navštívíte prodejnu, kde se prodávají PMI produkty (např. shromažďováním Vašich osobních údajů při placení nebo prostřednictvím v prodejně instalovaných senzorů propojených s mobilní technologií );

navštívíte akci pořádanou PMI partnerem (např. prostřednictvím nákupů na takové akci nebo prostřednictvím tam instalovaných senzorů propojených s mobilní technologií );

s námi komunikujete (např. prostřednictvím touchpointu nebo platforem sociálních medií);

používáte PMI touchpointy (např. prostřednictvím sledovacích mechanizmů v aplikacích nebo na webových stránkách); nebo

umístíte na platformy sociálních medií, která sledujeme, veřejné příspěvky (např. abychom porozuměli názorům veřejnosti nebo abychom odpověděli na dotazy týkající se PMI produktů).

Údaje o Vás můžeme automaticky shromažďovat také za použití souborů cookies a dalších obdobných sledovacích technologií na digitálních PMI touchpointech. Konkrétní používané soubory cookies a technologie záleží na konkrétním PMI touchpointu. Pro získání dalších informací o souborech cookies (včetně Google analytics cookies) a dalších obdobných technologiích používaných na daném touchpointu, včetně informace o tom, jak můžete používání souborů cookies přijmout nebo odmítnout, se, prosím, seznamte s oznámením o používání souborů cookies, které je dostupné na daném touchpointu nebo jeho prostřednictvím.

V případech, kdy je to právem dovoleno, můžeme údaje o Vás získávat také od třetích osob. Sem mohou patřit například údaje sdílené mezi PMI partnery, veřejně přístupné údaje z vašeho profilu (jako jsou Vaše preference a zájmy) na stránkách sociálních médií provozovaných třetími osobami (např. Facebook a Twitter) a údaje z marketingových seznamů získaných od třetích osob – marketingových agentur.

Údaje můžeme shromažďovat i v jiných souvislostech, o nichž se v daném okamžiku dozvíte.

Jaké údaje o Vás shromažďujeme?

Můžeme o Vás shromažďovat různé druhy údajů:

údaje nutné pro plnění Vašich objednávek;

údaje nutné k poskytování záručních služeb;

údaje, které nám poskytnete ve formulářích nebo průzkumech;

údaje o Vašich návštěvách našich prodejních míst a akcí ;

údaje, které nám poskytnete při telefonátech s call centry;

údaje o Vašich preferencích a zájmech;

údaje nutné k ověření Vašeho věku.

Zjistěte více…

Údaje, které od Vás získáváme přímo, budou zjevné ze souvislostí, za nichž je poskytujete.Například:

pokud si od nás prostřednictvím touchpointu objednáte produkt, poskytujete nám své jméno, kontaktní údaje, údaje nutné k vyúčtování a názvy/označení produktů, které jste si vybrali, tak abychom Vaši objednávku mohli splnit;

pokud nám poskytnete informace o Vašich preferencích a zájmech ohledně jednotlivých produktů, můžeme Vám nabízet produkty a služby, které Vás zajímají;

pokud si s námi dohodnete schůzku (nebo s jinou osobou, která podporuje naše produkty nebo služby), můžeme od Vás získat údaje v rozsahu: jméno a kontaktní údaje;

můžeme od Vás získávat údaje, které nám umožňují ověřit si Váš vek, například prostřednictvím kopie Vašeho dokladu totožnosti nebo fotografie tváře.

Údaje, které shromažďujeme automaticky, se obecně týkají:

podrobností o Vašich návštěvách nebo telefonátech (např. čas a doba trvání);

četnosti Vašich návštěv našich prodejen nebo akcí (včetně prostor v jejich bezprostřední blízkosti), konkrétních prostor, které navštěvujete, a doby trvání těchto návštěv, jakož i Vašich nákupů v těchto prostorách;

využívání digitálních PMI touchpointů (např. stránky, které navštívíte, stránka, z níž jste přišli, stránka, na kterou odcházíte, vyhledávaná slova a slovní spojení nebo odkazy v rámci touchpointu, na které kliknete); a

Vašeho zařízení (jako je například vaše IP adresa nebo unikátní identifikátor zařízení, data o poloze, podrobnosti o souborech cookies, které jsme případně na Vašem zařízení uložili).

Údaje, které získáváme od třetích osob, se obecně omezují na veřejně přístupné informace (jako jsou Vaše preference a zájmy), například z veřejných příspěvků na sociálních médiích.

Pro jaké účely a na jakém právním základě používáme Vaše osobní údaje?

V tomto oddílu popisujeme účely, pro které osobní údaje zpracováváme. Tyto Zásady jsou však globální povahy, proto pokud právní předpisy určité země některé činnosti popisované v těchto Zásadách omezují nebo zakazují, nebudeme pro tyto účely v dané zemi Vaše osobní údaje zpracovávat.

S přihlédnutím ke shora uvedenému zpracováváme Vaše osobní údaje pro následující účely:

plnění právních povinností, například ověřování Vašeho věku a statusu jako uživatele výrobků

prodej našich produktů, včetně plnění Vašich objednávek a zpracování Vašich plateb

poskytování služeb souvisejících s prodejem, včetně vyřizování Vašich dotazů a žádostí, a poskytování záručních služeb

marketing našich produktů (v rozsahu povoleném zákonem), včetně správy věrnostních programů, vylepšování produktů, průzkumu trhu, vývoje marketingových strategií, správymarketingových kampaní a personalizace Vašich zkušeností v prodejnách, které prodávají PMI produkty, a na akcích

pro nás nebo naše obchodní partnery, abychom Vás mohli informovat o potenciálních možnostech účasti na marketingu nebo propagaci PMI produktů

na podporu výše uvedeného, včetně správy Vašich účtů, umožnění Vám užívání PMI touchpointů, vzájemné korespondence, správy Vašich schůzek s námi, nebo s jinými osobami, které podporují naše produkty nebo služby (například ohledně nového produktu nebo poprodejního servisu), personalizace Vašich zkušeností s PMI touchpointy a správy a řešení problémů

na obchodní analytiku a vylepšení, včetně zlepšování PMI produktů, prodejen a akcí, jakož i údajů, které my (nebo naši partneři) poskytujeme našim zákazníkům

na jiné účely, o nichž Vás budeme informovat, nebo které budou zřejmé z kontextu, a to v okamžiku prvního shromáždění údajů o Vás

Právním důvodem zpracování Vašich osobních údajů ze strany naší společnosti je některý z následujících důvodů (které vysvětlujeme podrobněji v oddílu „zjistěte více“):

plnění právní povinnosti, jíž jsme vázáni;

plnění smlouvy, jejíž jste smluvní stranou;

oprávněný obchodní zájem, který není převážen Vaším zájmem na ochraně osobních údajů;

v případě, že není použitelný ani jeden z předcházejících dvou důvodů, pak na základě Vašeho souhlasu (který si od Vás před zpracováním osobních údajů vyžádáme).

zjistěte více…

Níže uvádíme účely zpracování Vašich osobních údajů, tomu odpovídající způsoby jejich shromažďování a právní podklad pro jejich zpracování:

Účel

Způsob shromažďování a právní důvod pro zpracování

Plnění regulatorních povinností

ověření Vašeho věku a statusu jako uživatelevýrobků

 

Tyto údaje nám obvykle poskytujete přímo Vy.

Tyto údaje zpracováváme, neboť musíme plnit naši právní povinnost prodávat produkty výlučně dospělým osobám, nebo, pokud v dané zemi taková zákonná povinnost neplatí, z důvodu našeho oprávněného obchodního zájmu prodávat naše produkty pouze dospělým osobám, který není převážen Vašimi zájmy, právy a svobodami ve vztahu k ochraně Vašich údajů.

Prodej našich produktů

plnění Vašich objednávek (včetně zasílání dokladů)

zpracování Vašich plateb

poskytování záručních služeb

Tyto informace nám obvykle poskytujete přímo Vy (typicky jméno, adresu, e-mail a platební informace ).

Tyto informace zpracováváme za účelem plnění našich smluvních závazků vůči Vám jakožto kupujícímu.

Poskytování služeb souvisejících s prodejem

vyřizování Vašich dotazů a požadavků

korespondence s Vámi

obecná správa a řešení problémů

správa věrnostních programů

Tyto informace nám obvykle poskytujete přímo Vy.

Zmíněné údaje zpracováváme na základě oprávněného obchodního zájmu na poskytování služeb souvisejících s prodejem naším zákazníkům, který není převážen Vašimi zájmy, právy a svobodami ve vztahu k ochraně Vašich osobních údajů.

Marketing našich produktů (v rozsahu povoleném zákonem)

porozumění Vašim preferencím (např., kteréprodukty nebo akce/události Vás mohou zajímat nebo mohou víc vyhovovat Vašim potřebám) a v rozsahu povoleném zákonemosobní prodej produktů 

správa věrnostních programů

pozvání k účasti na průzkumech nebo kampaních pro průzkum trhu a jejich správy 

průzkum trhu

vývoj marketingových strategii

správa marketingových kampaní

personalizace Vašich uživatelských zkušeností s PMI touchpointy (například personalizace Vaší návštěvy přivítáním nebo nabídkou, o kterou byste mohli mít zájem)

Toto bude obvykle kombinace informací, které námposkytujete přímo (například Vaše jméno, kontaktní údaje adetaily o sociálních sítích), informací, které shromažďujeme automaticky (například využitím technologie sledovaní užívaní PMI touchpointů) a informací, které získáváme od třetích osob (v rozsahu povoleném zákonem) (jakými jsou například veřejné příspěvky na sociálních sítích).

Tyto informace používáme na základě našeho oprávněného obchodního zájmu nabízet naše produkty, provozovat PMI touchpointy a personalizovat Vaše uživatelské zkušenosti, nad kterým nepřevažují Vaše zájmy, práva a svobody ve vztahu k ochraně Vašich osobních údajů. 

Marketing našich produktů (v rozsahu povoleném zákonem)

poskytování informací ohledně PMI partnerů, jejich reklamy, produktů a služeb, prodejen, akcí a regulaci výrobků, jakož i řízení shora uvedeného; a vývoj a zlepšování nástrojů k uskutečňování těchto účelů

Toto bude obvykle kombinace informací, které námposkytujete přímo (například Vaše jméno, kontaktní údaje adetaily o sociálních sítích), informací, které shromažďujeme automaticky (například využitím technologie sledovaní užívaní PMI touchpointů) a informací, které získáváme od třetích osob (v rozsahu povoleném zákonem) (jakými jsou například veřejné příspěvky na sociálních sítích).

Tyto informace používáme na základě našeho oprávněného obchodního zájmu nabízet tyto věci , nad kterým nepřevažují Vaše zájmy, práva a svobody ve vztahu k ochraně Vašich osobních údajů.

V některých zemích, kde to právní předpisy vyžadují, Vám budeme tyto materiály zasílat v elektronickém formátu pouze na základě Vašeho souhlasu.

Podpora všech výše uvedených účelů

správa Vašich účtů

umožnění používání PMI touchpointů (například povolení trvalého přihlášení v sekcích touchpointu, které jsou vyhrazeny toliko pro oprávněné uživatele, správa Vašich jazykových preferencí, Vaše propojení s nákupním košíkem)

vzájemná korespondence

správa Vašich schůzek s námi, nebo s jinými osobami, které podporují naše produkty nebo služby (například ohledně nového produktu nebo servisu poprodejního servisu)

zlepšování Vašich zkušeností

správa a řešení problémů 

Toto bude obvykle kombinace informací, které nám poskytujete přímo (například Vaše jméno a heslo (nebo jiné obdobné údaje)) a informací, které shromažďujemeautomaticky (například informace o vašem zařízení a soubory cookies a jiné podobné technologie sledování).

Tyto údaje zpracováváme v souladu s účelem, k němuž poskytujeme podporu. Například při správě Vašeho účtu za účelem poskytování podpory při nákupu, nebo poskytování poprodejního servisu, zpracováváme tyto údaje za účelem plnění smluvních povinností vůči Vám jako kupujícímu; při správě Vašeho účtu za účelem předvedení našich produktů podporujeme marketing a zpracováváme tyto údaje na základě našeho oprávněného obchodního zájmu nabízet naše produkty , nad kterým nepřevažují Vaše zájmy, práva a svobody ve vztahu k ochraně Vašich osobních údajů atd.

Obchodní analýzy a vylepšení

poskytnutí informací o potenciálních příležitostech zapojení do propagace PMI produktů z naší strany nebo ze strany našich partnerů

pro účely obchodní analytiky a vylepšení (včetně PMI produktů, prodejen, které prodávají PMI produkty, akcí, digitálních PMI touchpointů a informací, které my (nebo naši partneři) poskytujeme našim zákazníkům

Obvykle jde o kombinaci údajů, které nám poskytujete; údajů, které shromažďujeme automaticky; a (v případech právem dovolených) údajů, které získáváme od třetích osob.

Tyto osobní údaje zpracováváme na základě našeho oprávněného obchodního zájmu na analýze a zlepšování výkonnosti našeho podnikání, našich produktů, PMI touchpointů, prodejen a akcí a na možnosti nabídnout dalším osobám účast na propagaci PMI produktů, kterýžto zájem není převážen zájmy, právy a svobodami ve vztahu k ochraně osobních údajů.

 

V případech, kdy zpracování Vašich osobních údajů naší společností není podloženo některým z výše uvedených právních důvodů, vyžádáme si před zpracováním těchto údajů Váš souhlas (tyto případy budou zřejmé z kontextu).

V určitých případech můžeme Vaše údaje zpracovávat způsoby, které nejsou výše popsány.V takových případech Vám poskytneme dodatečné informace o ochraně soukromí, kde bude předmětné zpracování vysvětleno. Všechny vydané dodatečné informace byste si měli přečíst spolu s těmito zásadami.

S kým sdílíme Vaše údaje a pro jaké účely?

Vaše osobní údaje můžeme sdílet:

s PMI partnery;

se třetími osobami, které PMI partnerům nebo Vám poskytují produkty nebo služby;

s pečlivě vybranými obchodními partnery a reklamními agenturami PMI partnerů (v oblastech, které souvisejí s našimi produkty nebo jsou v souladu s jejich stylem a image), aby Vás mohli kontaktovat s nabídkami, o kterých se domnívají, že by Vás mohly zajímat, v souladu s Vašimi preferencemi; a

s jinými třetími osobami v zákonem povolených nebo požadovaných případech.

zjistěte více…

Sdílení údajů s ostatními PMI partnery

Vaše údaje budou sdíleny se společností Philip Morris International Management SA (se sídlem v Lausanne, Švýcarsko) - místem ústřední správy zpracovávání osobních údajů pro PMI partnery. Společnost Philip Morris International Management SA zpracovává Vaše údaje pro všechny účely popsané v těchto zásadách.

Vaše údaje mohou být sdíleny s PMI partnerem, který má na starost stát, v němž žijete (je-li odlišný od PMI partnera, který tyto údaje poprvé shromáždil), a to pro všechny účely popsané v těchto zásadách.

Vaše údaje mohou být sdíleny s jakýmkoliv dalším PMI Partnerem, kterého kontaktujete (například pokud cestujete do zahraničí a chcete vědět, kde je v dané zemi možné zakoupit PMI produkty, nebo kde najít servis či podporu pro PMI produkty), za účelem zlepšení služeb, které Vám poskytujeme.

Podrobné údaje o PMI partnerech a zemích, ve kterých jsou usazeni, naleznete zde.

Sdílení údajů s třetími osobami

Vaše údaje můžeme sdílet se třetími osobami, které poskytují PMI partnerům nebo Vám produkty nebo služby (tj. např. poradci, poskytovatelé platebních služeb, poskytovatelé doručovatelských služeb, maloobchodníci, produktoví poradci (kouči), poskytovatelé informačních služeb a poskytovatelé služeb ověření věku).

Vaše údaje mohou být sdíleny s pečlivě vybranými obchodními partnery a reklamními agenturami PMI partnerů (podle typu věcí, které si můžete spojovat s našimi produkty, například z důvodu podobného nebo komplementárního vzhledu, stylu nebo funkčnosti), aby Vás mohli kontaktovat s nabídkou produktů, služeb a reklamními sděleními, o nichž se domnívají, že by Vás mohly zajímat, v souladu s Vašimi preferencemi.

Vaše údaje můžeme sdílet i s dalšími třetími osobami v případech právem dovolených nebo vyžadovaných, například: s dozorovými orgány; ministerstvy; v rámci vyřizování žádostí donucovacích orgánů či jiných státních úřadů; pokud dojdeme k závěru, že zpřístupnění je nezbytné nebo žádoucí k zabránění vzniku fyzické újmy nebo finanční ztráty, či v souvislosti s vyšetřováním nezákonné činnosti nebo podezření na nezákonnou činnost; a v kontextu organizační restrukturalizace.

 

Kam mohou být Vaše údaje zasílány?

Jako u všech nadnárodních organizací platí, že PMI partneři sdílejí údaje po celém světě. Vaše osobní údaje tedy mohou být předávány globálně (pokud byly vaše údaje shromážděny v rámci Evropského hospodářského prostoru, znamená to, že mohou být předány i na území mimo EHP).

zjistěte více…

Při zpracování osobních údajů popsaném v těchto zásadách mohou být Vaše údaje předávány v rámci nebo i mimo zemi nebo oblast, kde byly shromážděny, a to i do zemí či na území, které nezajišťují srovnatelnou úroveň ochrany osobních údajů.

Například, PMI partneři působící v Evropském hospodářském prostoru („EHP“) mohou osobní údaje předávat rovněž PMI partnerům mimo EHP. Ve všech případech se bude předávání realizovat:

na základě rozhodnutí Evropské komise o odpovídající ochraně (European Commission adequacy decision);

při dodržení odpovídajících záruk, například vzorových smluv EU (EU Model Contracts), nebo

za podmínky, že bude předání nezbytné k plnění povinností ze smlouvy s Vámi uzavřené (či pro implementaci předsmluvních opatření přijatých na Vaši žádost) nebo pro uzavření či plnění smlouvy uzavřené ve Vašem zájmu mezi námi a třetí osobou, například ve vztahu k zajištění přepravních podmínek.

Ve všech případech budou v těchto zemích nebo na těchto územích aplikována odpovídající bezpečnostní opatření za účelem ochrany osobních údajů, v souladu s příslušnými právními předpisy na ochranu osobních údajů.

Jak Vaše údaje chráníme?

Zavádíme odpovídající technická a organizační opatření za účelem ochrany námi držených osobních údajů před neoprávněným zpřístupněním, užitím, změnou nebo zničením. Ve vhodných případech používáme šifrování a jiné technologie, které mohou přispět při ochraně Vámi poskytnutých osobních údajů. Rovněž vyžadujeme plnění přísných požadavků na ochranu osobních údajů a jejich zabezpečení od poskytovatelů služeb, s nimiž spolupracujeme.

Jak dlouho budeme Vaše údaje uchovávat?

Vaše údaje budeme uchovávat po dobu nezbytnou k naplnění účelů, pro které byly tyto údaje shromážděny. Poté budou dotčené údaje vymazány. Tato doba se bude lišit v závislosti na účelu, pro nějž byly údaje shromážděny. Za určitých okolností máte právo po nás požadovat výmaz svých osobních údajů. V určitých případech máme zákonnou povinnost Vaše osobní údaje uchovávat, například pro daňové a účetní účely.

zjistěte více…

Údaje obvykle uchováváme na základě kritérií popsaných v níže uvedené tabulce:

Druh

Vysvětlení/typická kritéria pro uchovávání

marketing ve vztahu k Vám (včetně zasílání marketingových sdělení) (pokud používáte digitální touchpointy a je možné Vás kontaktovat)

Většina informací ve Vašem marketingovém profilu je uchovávaná po dobu trvaní našeho marketingového vztahu; například po dobu Vašeho používání digitálních touchpointů nebo odpovídání na naše sdělení. Některé prvky Vašeho marketingového profilu, jako například záznamy o naší spolupráci s Vámi, se však pro nás časem přirozeně stanou neaktuálními, takže je automaticky po uplynutí určité doby (obvykle po 3 letech) vymažeme, jak odpovídá účelu, pro který jsme je shromáždili.

marketing ve vztahu k Vám (včetně zasílání marketingových sdělení) (pokud už s námi nejste v kontaktu)

Tento scénář je stejný jako výše s tím rozdílem, že pokud s Vámi nejsme v kontaktu po delší dobu (typicky 2 roky), přestaneme Vám zasílat marketingová sdělení a vymažeme i historii Vašich odpovědí na tato sdělení. Tato situace může nastat například, pokud po tuto dobu ani jednou nekliknete na pozvánku na akci, nepřihlásíte se do digitálního touchpointu, nebo nekontaktujete zákaznický servis. Za takových okolností se domníváme, že si nepřejete dostávat sdělení tohoto typu.

marketing ve vztahu k Vám (včetně zasílání marketingových sdělení) (pokud Vás není možné kontaktovat)

Pokud jste se zaregistrovali k odběru marketingových sdělení, ale údaje, které nám poskytujete jako kontaktní, nefungují, budeme Vaše údaje uchovávat obvykle pouze po dobu 6 měsíců, abychom Vám umožnili návrat a opravu těchto údajů.

marketing ve vztahu k Vám (včetně zasílání marketingových sdělení) (v případě nedokončenéregistrace)

Pokud zahájíte registraci do databáze pro odběr marketingových sdělení, ale nedokončíte ji (například pokud nedokončíte proces ověření věku, nebo nepřijmete podmínky používaní touchpointů), uchováme Vaše údaje pouze po dobu 6 měsíců, abychom Vám umožnili návrat a dokončení registrace.

průzkum trhu

Pokud nejste zaregistrováni v naší databázi další účely (např. odběr marketingových sdělení, záruka, zákaznická péče) a my použijeme veřejně dostupné údaje o Vás, abychom měli lepší představu o trhu či Vašich preferencích, budeme Vaše údaje uchovávat po krátkou dobu za účelem realizace daného konkrétního průzkumu trhu.

nákupy a záruka

Pokud si koupíte zboží, budeme údaje o tomto nákupu uchovávat tak dlouho, jak bude potřeba pro realizaci prodeje a splnění jakýchkoli zákonných povinností (například pro účely daňové a účetní evidence). Pokud se zaregistrujete i pro účely poskytnutí záruky na zařízení, budeme podrobné údaje, které se toho týkají, uchovávat po dobu potřebnou pro danou záruku.

zákaznická péče

Pokud se obrátíte na oddělení zákaznického servisu, učiníme o tom záznam (včetně podrobných údajů týkajících se Vašeho dotazu a naší odpovědi) a tento záznam uchováme, dokud to bude pro účely našeho vztahu relevantní, například budete-li požadovat výměnu zařízení v záruce, nebo pokud budou Vaše dotazy z poslední doby relevantní. Dočasné záznamy (například automatické nahrávání telefonického hovoru, v němž nás požádáte, abychom Vás přesměrovali na maloobchodní prodejnu) mohou být relevantní pouze do té doby, dokud nebudou pořízeny záznamy trvalejší povahy, a budou uchovávány pouze dočasně.

kontrolní stopa (logování) systému

Kontrolní stopa (logování) systému je obvykle uchovávána pouze po dobu několika měsíců.

obchodní analytika

Data obchodní analytiky jsou typicky shromažďována automaticky, když využíváte PMI touchpointy, a anonymizována/agregována krátce poté.

Jaká máte práva a možnosti?

V souvislosti s Vašimi osobními údaji, které o Vás shromažďujeme, můžete mít některá nebo všechna z následujících práv:

právo požadovat po nás přístup k Vašim osobním údajům;

právo požadovat po nás opravu, aktualizaci nebo výmaz Vašich osobních údajů;

právo požadovat po nás za určitých okolností omezení zpracování Vašich osobních údajů;

právo vznášet proti zpracování Vašich osobních údajů za určitých okolností námitky;

právo odvolat svůj souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů naší společností;

za určitých okolností právo na přenositelnost osobních údajů;

právo zvolit si možnost odmítnutí (opt out) zpracování těchto údajů naší společností pro účely přímého marketingu; a

právo podat stížnost orgánu dozoru ve vaší zemi (pokud takový orgán existuje).

Nabízíme vám snadný způsob výkonu těchto práv, například pomocí možnosti „odhlásit“ („unsubscribe“) nebo uvedením kontaktní adresy ve zprávách od nás.

Některé mobilní aplikace, které nabízíme, vám mohou rovněž zasílat tzv. push notifikace, například o nových produktech nebo službách. Zobrazování těchto zpráv můžete vypnout v nastavení svého telefonu nebo předmětné aplikace.

zjistěte více…

Vaše práva závisí na právních předpisech Vaší země. Pokud se nacházíte v Evropském hospodářském prostoru, budete mít práva popsaná v níže uvedené tabulce. Pokud se nacházíte jinde, můžete se na nás obrátit (viz odstavec „na koho byste se měli obracet s dotazy“ na konci těchto Zásad) za účelem zjištění dalších podrobností.

Práva ve vztahu k Vašim osobním údajům, které o Vás shromažďujeme 

Další podrobnosti (poznámka: všechna tato práva podléhají určitým zákonným omezením) 

právo požadovat po nás přístup k  Vašim osobním údajům;

Jedná se o potvrzení:

zda zpracováváme Vaše osobní údaje;

naší obchodní firmy a kontaktních údajů;

účelu zpracování;

kategorií dotčených údajů;

kategorií osob, s nimiž tyto údaje sdílíme, a pokud se některá osoba nachází mimo EHP a nemůže využít rozhodnutí Evropské komise o odpovídající ochraně (European Commission adequacy decision) , o vhodných zárukách ochrany těchto údajů;

zdroje těchto údajů (pokud jej máme), pokud jsme je nezískali od vás;

existence automatizovaného rozhodování (pokud nějaké provádíme, o čemž budete vyrozuměni), včetně profilování, které má právní účinky, jež se Vás týkají, nebo které se Vás obdobným způsobem významně dotýká, jakož i informace o logických postupech, na základě kterých toto rozhodování funguje, a významu a očekávaných důsledcích tohoto zpracování; a

kritérií pro určení doby, po kterou budeme tyto údaje uchovávat.

Na žádost Vám poskytneme kopii Vašich osobních údajů, které zpracováváme (nebudou-li tím dotčena práva a svobody jiných).

právo požadovat po nás opravu nebo aktualizaci osobních údajů

Platí, pokud údaje, které zpracováváme, jsou nepřesné nebo neúplné.

právo požadovat po nás výmaz osobních údajů

Platí, pokud:

údaje, které máme v držení, již nejsou ve vztahu k účelům, pro něž je zpracováváme, nezbytné;

zpracováváme osobní údaje na základě Vašeho souhlasu a Vy svůj souhlas odvoláte (v tom případě si budeme pamatovat, že se na Vás již nemáme znovu obracet, ledaže nám oznámíte, že chcete, abychom všechny údaje o Vás vymazali, v kterémžto případě budeme Vaše přání respektovat);

zpracováváme osobní údaje z důvodu našeho oprávněného zájmu a na základě vaší námitky zjistíme, že nemáme důležitý zájem na dalším trvání takového zpracování;

předmětné údaje byly získány nebo zpracovávány protiprávně; nebo

je to nezbytné pro účely splnění zákonné povinnosti.

právo požádat nás o omezení zpracovávání osobních údajů

Toto právo se dočasně uplatní, zatímco se zabýváme Vaší věcí, pokud:

zpochybňujete přesnost údajů, které zpracováváme; nebo

jste vznesli námitku proti zpracování osobních údajů na základě našeho oprávněného zájmu

(pokud svého práva v těchto případech využijete, vyrozumíme Vás předtím, než tyto údaje opět použijeme).

Toto právo rovněž platí, pokud:

užívání dotčených osobních údajů naší společností je protiprávní a Vy nesouhlasíte s výmazem těchto údajů; nebo

tyto údaje již nepotřebujeme, ale Vy je požadujete jako důkazy v rámci soudního řízení.

právo podávat námitky proti zpracování osobních údajů naší společností

V této souvislosti Vám svědčí dvě práva:

(i)   pokud Vaše údaje používáme pro účely přímého marketingu: můžete zpracování odmítnout (opt out), aniž byste museli tento požadavek zdůvodňovat, a my Vaší žádosti vyhovíme; a

(ii)  pokud Vaše údaje užíváme na základě oprávněného zájmu pro jiné účely, než je přímý marketing, můžete proti užívání těchto údajů naší společností vznášet námitky, s vysvětlením Vaší konkrétní situace, a my Vaše námitky posoudíme.

právo odvolat svůj souhlas se zpracováním osobních údajů naší společností

Platí, pokud je zpracování Vašich osobních údajů naší společností založeno na souhlasu. Tyto případy budou zřejmé z kontextu.

právo na přenositelnost osobních údajů

Pokud:

(i)   jste nám poskytli údaje; a

(ii)  my tyto údaje užíváme automatizovaným způsobem, a to buď na základě Vašeho souhlasu, nebo na základě plnění smluvních povinností vůči Vám,

máte právo tyto údaje od nás získat zpět v obvykle užívaném formátu a právo požadovat po nás předání těchto údajů někomu jinému, bude-li to pro nás technicky proveditelné.

právo podat stížnost dozorovému orgánu ve své zemi

Každá země Evropského hospodářského prostoru musí pro tyto účely zřídit alespoň jeden veřejnoprávní orgán.

Kontaktní údaje těchto státních orgánů naleznete zde:

http://ec.europa.eu/justice/data-protection/bodies/authorities/index_en.htm 

Další body související s vybranými zeměmi

V závislosti na tom, v jaké zemi se nacházíte, máte případně určitá další práva.

Jste-li ve Francii, zjistěte více…

Pokud se nacházíte ve Francii, máte právo dávat nám pokyny ohledně svých údajů, které máme, pro případ Vašeho úmrtí (konkrétně zda bychom měli tyto údaje uchovat nebo vymazat, a zda ostatní mají právo je vidět). Máte právo:

(A)  dávat obecné pokyny poskytovateli digitálních služeb zapsanému u francouzského orgánu dozoru nad ochranou osobních údajů (zvaného „CNIL“) (tyto pokyny platí pro veškeré zpracovávání Vašich údajů); nebo

(B)  dávat konkrétní pokyny nám, přičemž tyto pokyny budou aplikovatelné pouze na zpracování Vašich údajů naší společností.

Na základě Vašich pokynů budeme například povinni předat Vaše údaje třetí osobě (avšak v případech, kdy budou tyto údaje obsahovat i údaje o jiných osobách, může se stát, že v důsledku naší povinnosti respektovat též práva na soukromí těchto osob, nebudeme moci Vaše pokyny zcela splnit). Máte právo ustanovit třetí osobu jako osobu odpovědnou za zajištění toho, že Vaše pokyny budou splněny. Pokud žádnou třetí osobu tímto způsobem neustanovíte, budou Vaši dědicové (pokud ve svých pokynech nestanovíte jinak) oprávněni vykonávat po Vaší smrti Vaše práva ve vztahu k osobním údajům:

(i)    za účelem správy Vaší pozůstalosti (v tom případě se mohou Vaši dědicové dostat k osobním údajům za účelem zjištění a získání informací, které by mohly být užitečné pro správu Vaší pozůstalosti, včetně digitálního zboží nebo informacím, které by mohly být považovány za rodinnou památku, jež je způsobilá na ně přejít); a

(ii)   za účelem zajištění toho, aby osoby, které zpracovávají Vaše osobní údaje, vzaly na vědomí skutečnost Vašeho úmrtí (například uzavření Vašeho účtu a omezení jeho užívání nebo aktualizování Vašich údajů).

Své pokyny jste oprávněni kdykoli změnit nebo odvolat. Další informace týkající se zpracování Vašich osobních údajů v případě Vašeho úmrtí jsou uvedeny v článku 40-1 zákona 78-17 ze dne 6. ledna 1978. Není-li stanoveno jinak, platí, že v případě úmrtí přestanete svůj účet užívat a my vymažeme Vaše údaje v souladu s našimi zásadami uchovávání údajů (pro více informací viz odstavec „Jak dlouho budou vaše údaje uchovávány?“).

Na koho byste se měli obracet s dotazy?

Pokud máte jakékoli dotazy nebo si přejete uplatnit kterékoli z Vašich práv, zde naleznete kontaktní údaje příslušného PMI partnera a případně i pověřence pro ochranu osobních údajů. Kontaktní údaje uvádíme také ve všech sděleních, která Vám PMI partner zasílá.

Pokud ve Vaší zemi působí orgán dohledu pro ochranu osobních údajů, máte právo se na něj obracet s jakýmikoli dotazy či problémy. Pokud příslušný PMI partner není schopen Vaše dotazy nebo problémy vyřídit, máte též právo domáhat se soudní ochrany u příslušného vnitrostátního soudu.

Změny těchto zásad

Tyto zásady (a jakékoli doplňkové zásady ochrany soukromí) můžeme příležitostně aktualizovat. V zákonem stanovených případech Vás budeme o těchto změnách informovat.

Datum poslední změny: 22. 5. 2018.



PMI DATENSCHUTZERKLÄRUNG FÜR VERBRAUCHER

Wir nehmen Datenschutz ernst. In dieser Erklärung erfahren Sie, wer wir sind, welche Daten wir über Sie („personenbezogene Daten“) erheben und was wir damit machen. Klicken Sie für weitere Informationen in jedem Abschnitt jeweils auf “Mehr erfahren”.

Bitte lesen Sie auch unsere Nutzungsbedingungen in Bezug auf die Dienstleistung, an der Sie interessiert sind. Sie enthalten Informationen darüber, wie wir unsere Geschäfte betreiben sowie über jegliche möglicherweise anwendbaren Nutzungsbeschränkungen.

Wer sind wir?

Wir sind Mitglied von Philip Morris International. Unsere Angaben (Name, Adresse etc.) sind Ihnen gesondert zum Zeitpunkt der (oder zur Bestätigung der) Erhebung von personenbezogenen Daten mitgeteilt worden und zwar zum Beispiel in einer Erklärung in einer App, auf einer Website oder in einer E-Mail, die einen Link zu dieser Erklärung enthält.

Wie erheben wir personenbezogene Daten?

Wir können auf verschiedene Arten personenbezogene Daten erheben.

 

In dieser Erklärung bezeichnen wir alle Methoden, durch die Sie mit uns in Kontakt stehen, als “PMI-Touchpoints”. PMI-Touchpoints können sowohl physisch (zum Beispiel Verkaufsstellen und Events) als auch digital (zum Beispiel Apps und Websites) sein.

Wir können personebezogene Daten erheben, die Sie direkt zur Verfügung stellen. Typischerweise ist dies der Fall, wenn Sie:

 

Wir können automatisch personenbezogene Daten erheben. Typischerweise ist dies der Fall, wenn Sie:

 

Wir erheben möglicherweise ebenfalls automatisch personenbezogene Daten durch die Verwendung von Cookies oder ähnlichen Tracking-Technologien auf digitalen PMI-Touchpoints. Die spezifisch verwendeten Cookies und Technologien hängen von dem betreffenden PMI-Touchpoint ab. Um Näheres über die Cookies (einschließlich Google-Analytics-Cookies) und ähnliche auf einem digitalen Touchpoint verwendete Technologien zu erfahren, einschließlich wie Sie Cookies annehmen oder ablehnen können, verweisen wir Sie auf die Cookie-Erklärung, die auf dem oder durch diesen digitalen Touchpoint verfügbar ist.

Nur wo dies gesetzlich zulässig ist, erheben wir möglicherweise personenbezogene Daten bei Dritten. Dies kann personenbezogene Daten umfassen, welche zwischen den mit PMI verbundenen Unternehmen übermittelt werden, öffentlich verfügbare Profilinformationen (wie beispielsweise Ihre Präferenzen und Interessen) auf Seiten sozialer Medien von Drittanbietern (wie zum Beispiel Facebook und Twitter) sowie Marketinglisten, die von dritten Marketingagenturen erworben werden.

Möglicherweise erheben wir auch personenbezogene Daten in anderen Zusammenhängen, die Ihnen zum jeweiligen Zeitpunkt offengelegt werden.

Welche personenbezogenen Daten erheben wir?

Wir können verschiedene Arten von personenbezogenen Daten erheben:

 

Daten, die wir direkt bei Ihnen erheben, werden aufgrund des Kontextes, in dem Sie diese Daten zur Verfügung stellen, ersichtlich sein. Zum Beispiel:

 

Automatisch von uns erhobene Daten betreffen im Allgemeinen:

 

Von Dritten erhobene Daten bestehen im Allgemeinen aus öffentlich zugänglichen Profilinformationen (wie zum Beispiel Präferenzen und Interessen), zum Beispiel aus öffentlichen Beiträgen in sozialen Medien.

Zu welchen Zwecken nutzen wir die personenbezogenen Daten und auf welche Rechtsgrundlage berufen wir uns?

In diesem Abschnitt beschreiben wir die Zwecke, zu denen wir personenbezogene Daten verarbeiten. Es handelt sich hierbei jedoch um eine allgemeine Erklärung. Wenn die Gesetze eines Landes bestimmte in dieser Erklärung beschriebene Aktivitäten einschränken oder verbieten, werden wir personenbezogene Daten nicht bzw. nicht zu diesen Zwecken in diesem Land verarbeiten.

Vorbehaltlich der vorstehenden Ausführungen werden wir personenbezogene Daten zu folgenden Zwecken verarbeiten:

 

Die rechtlichen Grundlagen für unsere Nutzung von personenbezogenen Daten sind die folgenden (die wir näher im Abschnitt "Mehr erfahren" erläutern):

 

Die Zwecke, zu denen wir personenbezogene Daten verarbeiten, sowie die entsprechenden Erhebungsmethoden und die rechtlichen Grundlagen für die Verarbeitung sind:

Zweck Erfassungsmethode und rechtliche Grundlage für die Verarbeitung

Einhaltung regulatorischer Pflichten

  • Überprüfung Ihres Alters und Status als Nutzer von unseren Produkten

Diese Daten werden uns im Allgemeinen von Ihnen direkt zur Verfügung gestellt.

Wir nutzen diese Daten, weil wir einer gesetzlichen Verpflichtung unterliegen, Produkte ausschließlich an Erwachsene zu verkaufen oder, in Ländern, in denen keine derartige gesetzliche Verpflichtung besteht, weil wir ein berechtigtes Geschäftsinteresse daran haben, unsere Produkte ausschließlich an Erwachsene zu verkaufen und dieses Interesse nicht hinter Ihren Interessen, Rechten und Freiheiten zum Schutz der personenbezogenen Daten zurücktritt.

Verkauf unserer Produkte

  • Ausführung Ihrer Bestellung (einschließlich des Versands von Rechnungen)
  • Abwicklung Ihrer Zahlungen
  • Erbringung von Garantieleistungen

Diese Daten werden uns im Allgemeinen von Ihnen direkt zur Verfügung gestellt (typischerweise Name, Adresse, E-Mail-Adresse, Zahlungsinformationen).

Wir nutzen diese Daten, um unseren vertraglichen Verpflichtungen gegenüber Ihnen als Käufer unserer Produkte nachzukommen.

Erbringung von vertriebsrelevanten Dienstleistungen

  • Bearbeitung Ihrer Anfragen und Wünsche
  • Korrespondenz mit Ihnen
  • allgemeine Verwaltung und Problemlösung
  • Verwaltung von Treueprogrammen

Diese Daten werden uns im Allgemeinen von Ihnen direkt zur Verfügung gestellt.

Wir nutzen diese Daten, weil wir ein berechtigtes Geschäftsinteresse daran haben, unseren Kunden vertriebsrelevante Dienstleistungen zu bieten und dieses Interesse nicht hinter Ihren Interessen, Rechten und Freiheiten zum Schutz der personenbezogenen Daten zurücktritt.

Vermarktung unserer Produkte (sofern gesetzlich zulässig)

  • Verständnis Ihrer Präferenzen (wie zum Beispiel, welche Produkte oder Veranstaltungen Sie interessieren könnten oder besser auf ihre Bedürfnisse zugeschnitten sein könnten) und, sofern gesetzlich zulässig, Vermarktung an Sie persönlich
  • Verwaltung von Treueprogrammen
  • Um Sie zur Teilnahme an Umfragen oder Marktforschungskampagnen einzuladen oder diese zu verwalten
  • Für Marktforschungszwecke
  • Entwicklung von Marketingstrategien
  • Verwaltung von Marketingkampagnen
  • Individuelle Anpassung Ihrer Erfahrung mit PMI-Touchpoints (zum Beispiel zur persönlichen Gestaltung Ihres Besuchs, wie zum Beispiel Begrüssungen oder Vorschläge, die Sie interessieren könnten)

Dabei handelt es sich typischerweise um eine Kombination von Daten, die Sie uns zur Verfügung stellen (zum Beispiel Ihren Namen sowie Kontaktangaben und Angaben zu sozialen Medien), Daten, die wir automatisch erheben (zum Beispiel durch die Nutzung von Technologie zur Überwachung der Nutzung von PMI-Touchpoints) und (sofern gesetzlich zulässig) Informationen, die wir von Dritten übermittelt bekommen (wie zum Beispiel öffentliche Beiträge in sozialen Medien).

Wir verarbeiten diese Daten mit der Begründung, dass wir ein berechtigtes Geschäftsinteresse zur Vermarktung unserer Produkte, zum Betrieb von PMI-Touchpoints und zur individuellen Anpassung Ihrer Erfahrungen auf diese Weise haben, welches nicht hinter Ihren Interessen, Rechten und Freiheiten zum Schutz von personenbezogenen Daten zurücktritt.

Vermarktung unserer Produkte (sofern gesetzlich zulässig)

  • Um Ihnen Informationen über mit PMI verbundene Unternehmen, ihre Angebote, Produkte und Dienstleistungen, Verkaufsstellen, Veranstaltungen und die Regulierung von Produkten zukommen zu lassen und zu verwalten sowie um Tools zur Verfolgung dieser Zwecke zu entwickeln und zu verbessern

Dabei handelt es sich typischerweise um eine Kombination von Daten, die Sie uns zur Verfügung stellen (zum Beispiel Ihren Namen sowie Kontaktangaben und Angaben zu sozialen Medien), Daten, die wir automatisch erheben (zum Beispiel durch die Nutzung von Cookies und ähnlichen Technologien) und (sofern gesetzlich zulässig) Informationen, die wir von Dritten übermittelt bekommen (wie zum Beispiel öffentliche Beiträge in sozialen Medien).

Wir nutzen diese Daten mit der Begründung, dass wir ein berechtigtes Geschäftsinteresse zur Vermarktung dieser Produkte, Dienstleistungen, Verkaufsstellen und Veranstaltungen haben, welches nicht hinter Ihren Interessen, Rechten und Freiheiten zum Schutz von personenbezogenen Daten zurücktritt.

In bestimmten Ländern, in denen dies gesetzlich vorgeschrieben ist, werden wir Ihnen dieses Material in elektronischer Form nur nach Ihrer Einwilligung hierzu schicken.

Unterstützung aller vorstehend genannter Zwecke

  • Verwaltung Ihrer Konten
  • Um Ihnen die Nutzung von PMI-Touchpoints zu ermöglichen (indem wir Ihnen zum Beispiel erlauben, in Bereichen eines Touchpoints eingeloggt zu bleiben, die ausschließlich autorisierten Nutzern vorbehalten sind, die Verwaltung ihrer Spracheinstellung, die Verknüpfung ihres Warenkorbs mit Ihnen)
  • Korrespondenz mit Ihnen
  • Verwaltung Ihrer Termine mit uns oder mit jemandem, der unsere Produkte oder Dienstleistungen unterstützt (zum Beispiel bezüglich eines neuen Produkts oder im Rahmen des Kundendienstes)
  • Verbesserung Ihrer Erfahrungen
  • Verwaltung und Problemlösung

Dabei handelt es sich typischerweise um eine Kombination von Daten, die Sie uns zur Verfügung stellen (typischerweise Name, Passwort (oder eine gleichwertige Angabe) und Daten, die wir automatisch erfassen (zum Beispiel Daten über Ihr Gerät sowie Cookies und ähnliche Tracking-Technologien).

Wir nutzen diese Daten aus dem Grund, welcher dem von uns unterstützten Zweck der Nutzung der Daten entspricht. Wenn wir zum Beispiel Ihr Konto verwalten, um einen Kauf zu unterstützen oder um eine Kundendienstleistung zu erbringen, nutzen wir Daten, um unsere Vertragspflichten Ihnen gegenüber als Käufer unserer Produkte zu erfüllen. Wenn wir Ihr Konto verwalten, um Ihnen unsere Produkte zu zeigen, unterstützen wir das Marketing und folglich nutzen wir die Daten mit der Begründung, dass wir ein berechtigtes Geschäftsinteresse zur Vermarktung unserer Produkte haben, welches nicht hinter Ihren Interessen, Rechten oder Freiheiten zum Schutz von personenbezogenen Daten zurücktritt und so weiter.

Geschäftsanalytik und Verbesserungen

  • Um es uns oder unseren Geschäftspartnern zu ermöglichen, Sie über mögliche Gelegenheiten zu informieren, sich an der Förderung von PMI-Produkten zu beteiligen
  • Zur Geschäftsanalytik und für Verbesserungen (einschließlich für PMI-Produkte, Verkaufsstellen, die PMI-Produkte verkaufen, Veranstaltungen, digitale PMI-Touchpoints sowie der Informationen, die wir (oder unsere verbundenen Unternehmen) unseren Kunden zur Verfügung stellen)

Dabei handelt es sich typischerweise um eine Kombination von Daten, die Sie uns zur Verfügung stellen, Daten, die wir automatisch erheben und (sofern gesetzlich zulässig) Daten, die wir von Dritten übermittelt bekommen.

Wir nutzen diese Daten mit der Begründung, dass wir ein berechtigtes Geschäftsinteresse zur Analyse und Verbesserung unserer Geschäftsleistung, unserer Produkte, von PMI-Touchpoints, Verkaufsstellen und Veranstaltungen haben sowie daran, Dritte einzuladen, sich an der Förderung von PMI-Produkten zu beteiligen, welches nicht hinter Ihren Interessen, Rechten und Freiheiten zum Schutz von personenbezogenen Daten zurücktritt.

Wenn unsere Verarbeitung von personenbezogenen Daten nicht auf eine der vorstehend genannten rechtlichen Grundlagen gestützt wird, werden wir Ihre Einwilligung einholen, bevor wir die Daten verarbeiten (diese Fälle werden sich klar aus dem Kontext ergeben).

In einigen Fällen können wir personenbezogene Daten auf eine Weise verarbeiten, die nicht vorstehend beschrieben ist. Wenn dies der Fall ist, werden wir eine ergänzende Datenschutzerklärung zur Verfügung stellen, die diese Verarbeitung erläutert. Jegliche ergänzenden Hinweise sollten Sie in Verbindung mit dieser Datenschutzerklärung lesen.

An wen übermitteln wir Ihre personenbezogenen Daten und zu welchen Zwecken?

Wir können personenbezogene Daten übermitteln an:

 

Gemeinsame Datenverarbeitung mit anderen mit PMI verbundenen Unternehmen

 

Details über mit PMI verbundene Unternehmen und die Länder, in denen sie ansässig sind, sind hier verfügbar.

Gemeinsame Datenverarbeitung mit Dritten

Wohin können personenbezogene Daten übermittelt werden?

Wie auch bei anderen multinationalen Organisationen übermitteln mit PMI verbundene Unternehmen personenbezogene Daten global. Dementsprechend können personenbezogene Daten global übermittelt werden (wenn Ihre personenbezogenen Daten innerhalb des Europäischen Wirtschaftsraums („EWR“) erhoben werden, bedeutet dies, dass Ihre personenbezogenen Daten in Länder außerhalb des EWR übermittelt werden können).

Bei der Nutzung von Daten entsprechend der Beschreibung in dieser Erklärung, können personenbezogene Daten sowohl innerhalb als auch außerhalb des Landes oder Gebiets übermittelt werden, in dem sie erhoben wurden, einschließlich in ein Land oder ein Gebiet, das möglicherweise nicht über gleichwertige Datenschutzstandards verfügt.

Zum Beispiel können mit PMI verbundene Unternehmen innerhalb des EWR personenbezogene Daten an mit PMI verbundene Unternehmen außerhalb des EWR übermitteln. In allen Fällen wird die Übermittlung:

 

In allen Fällen werden angemessene Sicherheitsmassnahmen zum Schutz personenbezogener Daten in diesen Ländern oder Gebieten entsprechend den anwendbaren Datenschutzgesetzen getroffen.

Wie schützen wir personenbezogene Daten?

Wir implementieren angemessene technische und organisatorische Massnahmen zum Schutz der von uns verarbeiteten personenbezogenen Daten vor nicht autorisierter Offenlegung, Nutzung, Veränderung oder Zerstörung. Wo dies angebracht ist, nutzen wir Verschlüsselung und andere Technologien, die bei der Sicherung der von Ihnen zur Verfügung gestellten Daten hilfreich sein können. Wir verlangen auch, dass unsere Dienstleister strikte Anforderungen an den Datenschutz und die Sicherheit erfüllen.

Wie lange werden personenbezogene Daten aufbewahrt?

Wir werden personenbezogene Daten für die Dauer speichern, die erforderlich ist, um die Zwecke zu erfüllen, zu denen die Daten erhoben wurden. Danach werden wir die Daten löschen. Der Zeitraum variiert je nach den Zwecken, für welche die Daten erfasst wurden. Es wird darauf hingewiesen, dass Sie unter bestimmten Umständen berechtigt sind, die Löschung der Daten von uns zu verlangen. Ausserdem sind wir manchmal gesetzlich verpflichtet, die Daten aufzubewahren, zum Beispiel für Steuer- und Buchhaltungszwecke.

Typischerweise speichern wir Daten auf der Grundlage der in der nachstehenden Tabelle beschriebenen Kriterien:

Art Erklärung/typische Speicherkriterien
  • Vermarktung an Sie (einschließlich Marketingmitteilungen) (wenn Sie digitale Touchpoints nutzen und erreichbar sind)

Die meisten Daten in Ihrem Marketingprofil werden für die Dauer unserer Marketing-Beziehung zu Ihnen gespeichert; zum Beispiel solange Sie weiterhin digitale Touchpoints nutzen oder auf unsere Mitteilungen reagieren. Allerdings sind einige Elemente Ihres Marketingprofils, wie zum Beispiel Aufzeichnungen über unseren Umgang mit Ihnen, natürlich nach einem gewissen Zeitraum überholt, sodass wir sie nach Ablauf vorher definierter Zeiträume (typischerweise 3 Jahre) automatisch löschen, je nach Angemessenheit im Hinblick auf den Zweck, zu dem wir sie erfasst haben.

  • Vermarktung an Sie (einschließlich Marketingmitteilungen) (wenn Sie keinen Kontakt mehr zu uns unterhalten)

Dieses Szenario entspricht der vorstehend beschriebenen Situation. Wenn wir jedoch während einer langen Zeit (typischerweise 2 Jahre) keinen Kontakt mit Ihnen haben, werden wir aufhören, Ihnen Marketingmitteilungen zuzusenden und Ihre Historie von Reaktionen auf diese Mitteilungen löschen. Dies wird zum Beispiel dann der Fall sein, wenn Sie sich während dieses Zeitraums niemals zu einer Einladung zu einer Veranstaltung durchklicken, auf einem digitalen Touchpoint einloggen oder die Kundenbetreuung kontaktieren. Der Grund dafür ist, dass wir unter diesen Umständen davon ausgehen, dass Sie es vorziehen, die Mitteilungen nicht zu erhalten.

  • Vermarktung an Sie (einschließlich Marketingmitteilungen) (wenn Sie nicht erreichbar sind)

Wenn Sie sich für den Erhalt von Marketingmitteilungen registriert haben, die Kontaktdaten, die Sie uns mitgeteilt haben, um Sie zu kontaktieren, jedoch nicht funktionieren, werden wir Ihre Angaben typischerweise nur für einen Zeitraum von 6 Monaten speichern, um Ihnen zu ermöglichen, erneut darauf zuzugreifen und diese zu korrigieren.

  • Vermarktung an Sie (einschließlich Marketingmitteilungen) (unvollständige Registrierungen)

Wenn Sie damit beginnen, sich in einer Datenbank zu registrieren, diesen Prozess jedoch nicht zu Ende führen (wenn Sie zum Beispiel das Verfahren zur Altersüberprüfung nicht abschliessen oder wenn Sie die Nutzungsbedingungen des Touchpoints nicht akzeptieren), werden wir Ihre Angaben nur für 6 Monate speichern, um Ihnen zu ermöglichen, zurückzukehren und den Prozess abzuschliessen.

  • Marktforschung

Wenn Sie bei uns nicht zu anderen Zwecken registriert sind (z.B. Marketingmitteilungen, Garantie, Kundenbetreuung) und wir öffentlich zugängliche Informationen über Sie nutzen, um den Markt oder Ihre Präferenzen zu verstehen, werden wir die Informationen über Sie für einen kurzen Zeitraum speichern, um den spezifischen Teil der Marktforschung durchzuführen.

  • Käufe und Garantie

Wenn Sie Waren kaufen, werden wir Angaben darüber so lange speichern, wie dies zum Abschluss des Verkaufs und zur Erfüllung jeglicher gesetzlicher Verpflichtungen erforderlich ist (zum Beispiel für steuerliche und buchhalterische Dokumentationszwecke). Wenn Sie ebenfalls eine Registrierung für die Garantie eines Geräts vornehmen, werden wir die diesbezüglichen Angaben so lange speichern, wie dies für die Garantie relevant ist.

  • Kundenbetreuung

Wenn Sie die Kundenbetreuung kontaktieren, werden wir die Angelegenheit aufzeichnen (einschließlich von Details über Ihre Anfrage und unsere Antwort) und diese solange speichern, wie dies für unsere Beziehung relevant bleibt. Temporäre Aufzeichnungen (zum Beispiel eine automatische Aufzeichnung eines Telefongesprächs, in dem Sie uns bitten, Sie mit einer Verkaufsstelle zu verbinden) sind möglicherweise nur relevant, bis dauerhaftere Aufzeichnungen vorgenommen werden und werden nur vorübergehend gespeichert.

  • Systemauditprotokolle

Systemauditprotokolle werden typischerweise nur für einen Zeitraum von wenigen Monaten gespeichert.

  • Geschäftsanalytik

Daten der Geschäftsanalytik werden typischerweise automatisch erfasst, wenn Sie PMI-Touchpoints nutzen und kurz darauf anonymisiert / aggregiert.

Über welche Rechte und Optionen verfügen Sie?

Sie können einige oder alle der folgenden Rechte in Bezug auf von uns verarbeitete personenbezogene Daten haben:

 

Wir bieten Ihnen einfache Wege an, um diese Rechte auszuüben, wie zum Beispiel Links zum "Abbestellen" oder durch die Angabe einer entsprechenden Kontaktadresse in Nachrichten, die Sie erhalten.

Einige Mobile-Apps, die wir anbieten, können Ihnen auch Push-Nachrichten senden, zum Beispiel über neue Produkte oder Dienstleistungen. Sie können diese Nachrichten über die Einstellungen in Ihrem Telefon oder der Applikation abstellen.

Die Ihnen zustehenden Rechte hängen von den Gesetzen Ihres Landes ab. Wenn Sie sich im EWR befinden, stehen Ihnen die in der nachstehenden Tabelle aufgeführten Rechte zu. Wenn Sie sich an einem anderen Ort befinden, können Sie Kontakt mit uns aufnehmen (siehe den Abschnitt "An wen sollten Sie sich mit Fragen wenden?" am Ende dieser Erklärung), um mehr zu erfahren.

Recht in Bezug auf die von uns verarbeiteten personenbezogenen Daten Weitere Details (Hinweis: alle diese Rechte unterliegen gewissen rechtlichen Beschränkungen)
  • Das Recht, von uns zu verlangen, dass wir Ihnen Zugang zu den personenbezogenen Daten gewähren

Dies bedeutet, dass wir:

  • Ihnen bestätigen, ob wir personenbezogene Daten verarbeiten;
  • Ihnen unseren Namen und unsere Kontaktdaten angeben;
  • Ihnen den Zweck der Verarbeitung nennen;
  • Ihnen die Kategorien betroffener Daten angeben;
  • Ihnen die Kategorien von Personen, an die wir Daten übermitteln, nennen und, sofern ein Empfänger sich ausserhalb des EWR befindet und nicht über eine Angemessenheitsentscheidung der Europäischen Kommission verfügt, die angemessenen Sicherheitsmassnahmen zum Schutz der Daten;
  • Ihnen die Quelle der Daten angeben (sofern uns diese bekannt ist), wenn wir diese Daten nicht bei Ihnen erhoben haben;
  • Sie über die Existenz automatisierter Entscheidungsfindung (sofern wir dies anwenden, worauf Sie allenfalls hingewiesen wurden), einschließlich Profiling, informieren, sofern eine solche automatisierte Entscheidungsfindung rechtliche Folgen für Sie hat oder sie auf ähnliche Weise erheblich beeinträchtigt und Sie über die zugrundeliegende Logik sowie die Bedeutung und die beabsichtigten Konsequenzen dieser Verarbeitung für Sie informieren und
  • Ihnen die Kriterien für die Bestimmung des Zeitraums, während dessen wir die Informationen speichern werden, angeben.

Auf Ihr Verlangen werden wir Ihnen eine Kopie der von uns verarbeiteten personenbezogenen Daten zur Verfügung stellen (vorausgesetzt, dies führt zu keiner Beeinträchtigung der Rechte und Freiheiten von Dritten).

  • Das Recht, von uns die Berichtigung oder Aktualisierung der Daten zu verlangen

Dies findet Anwendung, wenn die von uns verarbeiteten Daten falsch oder unvollständig sind.

  • Das Recht, von uns zu verlangen, dass wir die Daten löschen.

Dies findet Anwendung, wenn:

  • die von uns verarbeiteten Daten in Bezug auf die Zwecke, für die wir sie verarbeiten, nicht mehr erforderlich sind;
  • wir die Daten auf der Grundlage Ihrer Einwilligung verarbeiten und Sie Ihre Einwilligung widerrufen
  • wir die Daten auf der Grundlage eines berechtigten Interesses nutzen und wir zum Schluss kommen, dass wir infolge Ihres Widerspruchs kein vorrangiges Interesse bezüglich der weiteren Nutzung der Daten haben;
  • die Daten rechtswidrig erlangt oder genutzt wurden oder
  • zur Erfüllung einer gesetzlichen Verpflichtung.
  • Das Recht, von uns zu verlangen, dass wir unsere Verarbeitung der Daten beschränken

Dieses Recht findet vorübergehend während wir Ihren Fall prüfen Anwendung, wenn Sie:

  • die Richtigkeit der von uns verarbeiteten Daten bestreiten oder
  • unserer Verarbeitung der Daten auf der Grundlage eines berechtigten Interesses widersprochen haben

(wenn Sie in diesen Fällen von Ihrem Recht Gebrauch machen, werden wir Sie informieren, bevor wir die Daten wieder nutzen).

Dieses Recht findet ebenfalls Anwendung, wenn:

  • unsere Verarbeitung rechtswidrig ist und Sie der Löschung der Daten widersprechen oder
  • wir die Daten nicht mehr benötigen, aber Sie diese verlangen, um rechtliche Schritte einzuleiten.
  • Das Recht, unserer Verarbeitung der Daten zu widersprechen

Hier stehen Ihnen zwei Rechte zu:

  1. wenn wir personenbezogene Daten für das Direktmarketing verarbeiten, können Sie dies "ablehnen" (ohne dies begründen zu müssen) und wir werden Ihrem Verlangen nachkommen und
  2. wenn wir die personenbezogenen Daten auf der Grundlage eines berechtigen Interesses für andere Zwecke als das Direktmarketing verarbeiten, können Sie unserer Verarbeitung der Daten zu diesen Zwecken widersprechen, indem Sie eine Erklärung Ihrer speziellen Situation liefern und wir werden Ihren Widerspruch prüfen.
  • Das Recht, Ihre Einwilligung zur Verarbeitung der Daten zu widerrufen

Dies findet Anwendung, wenn die rechtliche Grundlage, auf der wir die personenbezogenen Daten verarbeiten, Ihre Einwilligung ist. Diese Fälle werden sich klar aus dem Kontext ergeben.

  • Das Recht auf Übertragung der Daten

Wenn:

  1. Sie uns Daten zur Verfügung gestellt haben und
  2. wir diese Daten in automatisierter Weise verarbeiten und dies entweder auf der Grundlage Ihrer Einwilligung oder auf der Grundlage der Erfüllung unserer Vertragspflichten Ihnen gegenüber erfolgt,

sind Sie berechtigt, die Daten in einem gebräuchlichen Format von uns zurückzuerhalten und Sie sind berechtigt, von uns zu verlangen, die Daten an einen Dritten zu übermitteln, wenn dies für uns technisch machbar ist.

  • Das Recht zur Beschwerde an die Aufsichtsbehörde in Ihrem Land

Jedes Land des EWR muss eine oder mehrere öffentliche Behörden zu diesem Zweck bereitstellen.

Ihre Kontaktdaten finden Sie hier.

Für andere Länder konsultieren Sie bitte die Website der Behörde Ihres Landes.

Länderspezifische zusätzliche Punkte

Je nachdem in welchem Land Sie sich befinden, gelten für Sie möglicherweise zusätzliche Bestimmungen

Altersprüfung in Deutschland

  1. Zur Überprüfung Ihres Alters übermitteln wir personenbezogenen Daten an die SCHUFA Holding AG, Kormoranweg 5, 65201 Wiesbaden., Tel.: +49 (0) 6 11-92 78 0. Der betriebliche Datenschutzbeauftragte der SCHUFA ist unter der o.g. Anschrift, zu Hd. Abteilung Datenschutz oder per E-Mail unter datenschutz@schufa.de erreichbar.
  2. Die SCHUFA verarbeitet personenbezogene Daten, um berechtigten Empfängern Informationen zur Beurteilung der Kreditwürdigkeit von natürlichen und juristischen Personen zu geben. Hierzu werden auch Scorewerte errechnet und übermittelt. Sie stellt die Informationen nur dann zur Verfügung, wenn ein berechtigtes Interesse hieran im Einzelfall glaubhaft dargelegt wurde und eine Verarbeitung nach Abwägung aller Interessen zulässig ist. Das berechtigte Interesse ist insbesondere vor Eingehung von Geschäften mit finanziellem Ausfallrisiko gegeben. Die Kreditwürdigkeitsprüfung dient der Bewahrung der Empfänger vor Verlusten im Kreditgeschäft und eröffnet gleichzeitig die Möglichkeit, Kreditnehmer durch Beratung vor einer übermäßigen Verschuldung zu bewahren. Die Verarbeitung der Daten erfolgt darüber hinaus zur Betrugsprävention, Seriositätsprüfung, Geldwäscheprävention, Identitäts- und Altersprüfung, Anschriftenermittlung, Kundenbetreuung oder Risikosteuerung sowie der Tarifierung oder Konditionierung. Über etwaige Änderungen der Zwecke der Datenverarbeitung wird die SCHUFA gemäß Art. 14 Abs. 4 DS-GVO informieren.
    Die SCHUFA verarbeitet personenbezogene Daten auf Grundlage der Bestimmungen der Datenschutz- Grundverordnung. Die Verarbeitung erfolgt auf Basis von Einwilligungen sowie auf Grundlage des Art. 6 Abs. 1 Buchstabe f DS-GVO, soweit die Verarbeitung zur Wahrung der berechtigten Interessen des Verantwortlichen oder eines Dritten erforderlich ist und nicht die Interessen oder Grundrechte und Grundfreiheiten der betroffenen Person, die den Schutz personenbezogener Daten erfordern, überwiegen. Einwilligungen können jederzeit gegenüber dem betreffenden Vertragspartner widerrufen werden. Dies gilt auch für Einwilligungen, die bereits vor Inkrafttreten der DS-GVO erteilt wurden. Der Widerruf der Einwilligung berührt nicht die Rechtmäßigkeit der bis zum Widerruf verarbeiteten personenbezogenen Daten.
    Die SCHUFA erhält ihre Daten von ihren Vertragspartnern. Dies sind im europäischen Wirtschaftsraum und in der Schweiz sowie ggf. weiteren Drittländern (sofern zu diesen ein entsprechender Angemessenheitsbeschluss der Europäischen Kommission existiert) ansässige Institute, Finanzunternehmen und Zahlungsdienstleister, die ein finanzielles Ausfallrisiko tragen (z.B. Banken, Sparkassen, Genossenschaftsbanken, Kreditkarten-, Factoring- und Leasingunternehmen) sowie weitere Vertragspartner, die zu den genannten Zwecken Produkte der SCHUFA nutzen, insbesondere aus dem (Versand-)Handels-, eCommerce-, Dienstleistungs-, Vermietungs-, Energieversorgungs-, Telekommunikations-, Versicherungs-, oder Inkassobereich. Darüber hinaus verarbeitet die SCHUFA Informationen aus allgemein zugänglichen Quellen, wie öffentlichen Verzeichnissen und amtlichen Bekanntmachungen (Schuldnerverzeichnisse, Insolvenzbekanntmachungen).
    Die folgenden Kategorien von personenbezogener Daten, die verarbeitet werden (Personendaten, Zahlungsverhalten und Vertragstreue)
    • Personendaten, z.B. Name (ggf. auch vorherige Namen, die auf gesonderten Antrag beauskunftet werden), Vorname, Geburtsdatum, Geburtsort, Anschrift, frühere Anschriften
    • Informationen über die Aufnahme und vertragsgemäße Durchführung eines Geschäftes (z.B. Girokonten, Ratenkredite, Kreditkarten, Pfändungsschutzkonten, Basiskonten)
    • Informationen über unbestrittene, fällige und mehrfach angemahnte oder titulierte Forderungen sowie deren Erledigung
    • Informationen zu missbräuchlichem oder sonstigen betrügerischem Verhalten wie Identitäts- oder Bonitätstäuschungen
    • Informationen aus öffentlichen Verzeichnissen und amtlichen Bekanntmachungen
    • Scorewerte
    Folgende Kategorien von Empfängern der personenbezogenen Daten
    Empfänger sind im europäischen Wirtschaftsraum, in der Schweiz sowie ggf. weiteren Drittländern (sofern zu diesen ein entsprechender Angemessenheitsbeschluss der Europäischen Kommission existiert) ansässige Vertragspartner. Weitere Empfänger können externe Auftragnehmer der SCHUFA nach Art. 28 DS-GVO sowie externe und interne SCHUFA-Stellen sein. Die SCHUFA unterliegt zudem den gesetzlichen Eingriffsbefugnissen staatlicher Stellen.
    0802 Vertrag SCHUFA-IdentitätsCheck (Premium) V1.0 Stand: Oktober 2017 7 von 7
    Die SCHUFA speichert Informationen über Personen nur für eine bestimmte Zeit. Maßgebliches Kriterium für die Festlegung dieser Zeit ist die Erforderlichkeit. Für eine Prüfung der Erforderlichkeit der weiteren Speicherung bzw. die Löschung personenbezogener Daten hat die SCHUFA Regelfristen festgelegt. Danach beträgt die grundsätzliche Speicherdauer von personenbezogenen Daten jeweils drei Jahre taggenau nach deren Erledigung. Davon abweichend werden z.B. gelöscht:
    • Angaben über Anfragen nach zwölf Monaten taggenau
    • Informationen über störungsfreie Vertragsdaten über Konten, die ohne die damit begründete Forderung dokumentiert werden (z. B. Girokonten, Kreditkarten, Telekommunikationskonten oder Energiekonten), Informationen über Verträge, bei denen die Evidenzprüfung gesetzlich vorgesehen ist (z.B. Pfändungsschutzkonten, Basiskonten) sowie Bürgschaften und Handelskonten, die kreditorisch geführt werden, unmittelbar nach Bekanntgabe der Beendigung.
    • Daten aus den Schuldnerverzeichnissen der zentralen Vollstreckungsgerichte nach drei Jahren taggenau, jedoch vorzeitig, wenn der SCHUFA eine Löschung durch das zentrale Vollstreckungsgericht nachgewiesen wird
    • Informationen über Verbraucher-/Insolvenzverfahren oder Restschuldbefreiungsverfahren taggenau drei Jahre nach Beendigung des Insolvenzverfahrens oder Erteilung der Restschuldbefreiung. In besonders gelagerten Einzelfällen kann auch abweichend eine frühere Löschung erfolgen.
    • Informationen über die Abweisung eines Insolvenzantrages mangels Masse, die Aufhebung der Sicherungsmaßnahmen oder über die Versagung der Restschuldbefreiung taggenau nach drei Jahren
    • Personenbezogene Voranschriften bleiben taggenau drei Jahre gespeichert; danach erfolgt die Prüfung der Erforderlichkeit der fortwährenden Speicherung für weitere drei Jahre. Danach werden sie taggenau gelöscht, sofern nicht zum Zwecke der Identifizierung eine länger währende Speicherung erforderlich ist.
  3. Betroffenenrechte
    Jede betroffene Person hat gegenüber der SCHUFA das Recht auf Auskunft nach Art. 15 DS-GVO, das Recht auf Berichtigung nach Art. 16 DS-GVO, das Recht auf Löschung nach Art. 17 DS-GVO und das Recht auf Einschränkung der Verarbeitung nach Art. 18 DS-GVO. Die SCHUFA hat für Anliegen von betroffenen Personen ein Privatkunden ServiceCenter eingerichtet, das schriftlich unter SCHUFA Holding AG, Privatkunden ServiceCenter, Postfach 10 34 41, 50474 Köln, telefonisch unter +49 (0) 6 11-92 78 0 und über ein Internet-Formular unter www.schufa.de erreichbar ist. Darüber hinaus besteht die Möglichkeit, sich an die für die SCHUFA zuständige Aufsichtsbehörde, den Hessischen Datenschutzbeauftragten, zu wenden. Einwilligungen können jederzeit gegenüber dem betreffenden Vertragspartner widerrufen werden.
  4. Profilbildung (Scoring)
    Die SCHUFA-Auskunft kann um sogenannte Scorewerte ergänzt werden. Beim Scoring wird anhand von gesammelten Informationen und Erfahrungen aus der Vergangenheit eine Prognose über zukünftige Ereignisse erstellt. Die Berechnung aller Scorewerte erfolgt bei der SCHUFA grundsätzlich auf Basis der zu einer betroffenen Person bei der SCHUFA gespeicherten Informationen, die auch in der Auskunft nach Art. 15 DS-GVO ausgewiesen werden. Darüber hinaus berücksichtigt die SCHUFA beim Scoring die Bestimmungen des § 31 BDSG. Anhand der zu einer Person gespeicherten Einträge erfolgt eine Zuordnung zu statistischen Personengruppen, die in der Vergangenheit ähnliche Einträge aufwiesen. Das verwendete Verfahren wird als „logistische Regression“ bezeichnet und ist eine fundierte, seit langem praxiserprobte, mathematisch-statistische Methode zur Prognose von Risikowahrscheinlichkeiten. Folgende Datenarten werden bei der SCHUFA zur Scoreberechnung verwendet, wobei nicht jede Datenart auch in jede einzelne Scoreberechnung mit einfließt: Allgemeine Daten (z.B. Geburtsdatum, Geschlecht oder Anzahl im Geschäftsverkehr verwendeter Anschriften), bisherige Zahlungsstörungen, Kreditaktivität letztes Jahr, Kreditnutzung, Länge Kredithistorie sowie Anschriftendaten (nur wenn wenige personenbezogene kreditrelevante Informationen vorliegen). Bestimmte Informationen werden weder gespeichert noch bei der Berechnung von Scorewerten berücksichtigt, z.B.: Angaben zur Staatsangehörigkeit oder besondere Kategorien personenbezogener Daten wie ethnische Herkunft oder Angaben zu politischen oder religiösen Einstellungen nach Art. 9 DS-GVO. Auch die Geltendmachung von Rechten nach der DS-GVO, also z.B. die Einsichtnahme in die bei der SCHUFA gespeicherten Informationen nach Art. 15 DS-GVO, hat keinen Einfluss auf die Scoreberechnung. Die übermittelten Scorewerte unterstützen die Vertragspartner bei der Entscheidungsfindung und gehen dort in das Risikomanagement ein. Die Risikoeinschätzung und Beurteilung der Kreditwürdigkeit erfolgt allein durch den direkten Geschäftspartner, da nur dieser über zahlreiche zusätzliche Informationen – zum Beispiel aus einem Kreditantrag - verfügt. Dies gilt selbst dann, wenn er sich einzig auf die von der SCHUFA gelieferten Informationen und Scorewerte verlässt. Ein SCHUFA-Score alleine ist jedenfalls kein hinreichender Grund einen Vertragsabschluss abzulehnen. Weitere Informationen zum Kreditwürdigkeitsscoring oder zur Erkennung auffälliger Sachverhalte sind unter www.scoring-wissen.de erhältlich.

 

Nach Art. 21 Abs. 1 DS-GVO kann der Datenverarbeitung aus Gründen,

die sich aus der besonderen Situation der betroffenen Person ergeben, widersprochen werden.

Der Widerspruch kann formfrei erfolgen und ist zu richten an SCHUFA Holding AG,

Privatkunden ServiceCenter, Postfach 10 34 41, 50474 Köln.

An wen sollten Sie sich mit Fragen wenden?

Wenn Sie irgendwelche Fragen haben oder irgendwelche Ihrer Rechte ausüben möchten, finden Sie Kontaktdaten für das entsprechende mit PMI verbundene Unternehmen und, sofern vorhanden, den Datenschutzbeauftragten hier. Kontaktdaten werden auch in sämtlichen Kommunikationen mitgeteilt, die ein mit PMI verbundenes Unternehmen Ihnen sendet.

Wenn Ihr Land über eine Datenschutzbehörde verfügt, sind Sie berechtigt, sich mit jeglichen Fragen oder Anliegen an diese zu wenden. Wenn das jeweilige mit PMI verbundene Unternehmen Ihre Fragen oder Anliegen nicht beantworten kann, sind Sie auch berechtigt, Rechtsansprüche vor einem nationalen Gericht geltend zu machen.

Änderungen dieser Erklärung

Wir können diese Erklärung (und jegliche zusätzliche Datenschutzerklärung) von Zeit zu Zeit aktualisieren. Wir werden Sie über die Änderungen benachrichtigen, sofern wir gesetzlich dazu verpflichtet sind.

Zuletzt geändert am 23. Mai 2018.



← Zpět